Zadania i awarie zaworu EGR

0
785

Recyrkulacja spalin to proces, który ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia spalania oraz maksymalnego wykorzystania paliwa. Odpowiada za niego przede wszystkim zawór EGR, regulujący przepływ spalin z układu wylotowego do dolotowego. Przyjrzyjmy się bliżej działaniu zaworu EGR, jego funkcjom oraz możliwym awariom.

Odzyskiwanie spalin

Zasadniczo można stwierdzić, że zadaniem zaworu EGR jest odzyskiwanie spalin. Zawór znajduje się pomiędzy układem wylotowym i dolotowym. W sytuacji, gdy możliwe, a nawet wskazane, jest dostarczenie spalin do komór silnika, zawór ulega otwarciu. Staje się przepuszczalny dla spalin, które są po raz kolejny wykorzystywane w silniku. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zawór otwiera się w jasno określonych sytuacjach. Zachodzi to wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach. Tylko wtedy dostarczenie spalin do silnika jest bezpieczne. Ażeby zobaczyć, jak wygląda zawór EGR, warto odwiedzić stronę https://www.ucando.pl/k/zawory-egr/U120101, gdzie dostępnych jest wiele modeli zaworów tego typu.

Do czego służy zawór EGR?

Jak już wspomniano, zawór EGR odpowiada za recyrkulację spalin. Jednak w jakim celu zachodzi ten proces? Jak się okazuje, jest wiele przyczyn, dla których recyrkulacja spalin jest niezbędna. Po pierwsze, dzięki temu spada temperatura w silniku. Tym samym proces spalania zachodzi wolniej. Dzięki temu silnik zużywa mniej paliwa, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność pieniędzy. Ponadto, jest to również korzystne dla środowiska, gdyż do atmosfery emitowanych jest mniej zanieczyszczeń. Należy w tym miejscu zauważyć, że recyrkulacja spalin prowadzi do spadku obrotów silnika. Pozornie mogłoby się wydawać, że jest to bardzo niewskazane. W rzeczywistości jednak kierowca nawet nie zauważa spadku obrotów. Wynika to z tego, że zawór jest kontrolowany przez komputer silnika. Dzięki temu spaliny docierają do silnika tylko w takich momentach i tylko w takiej ilości, aby nie upośledzać zbytnio pracy silnika. Problem może się pojawić dopiero wtedy, gdy do komór silnika przedostaje się zbyt wiele spalin lub trafiają one tam wtedy, gdy silnik pracuje na bardzo wysokich lub bardzo niskich obrotach. Do tego typu sytuacji dochodzi jednak tylko wtedy, gdy zawór EGR nie pracuje prawidłowo.

Awaria zaworu EGR

Specyfiką pracy zaworu EGR jest funkcjonowanie w bardzo trudnych warunkach. Ciągły kontakt z wysoką temperaturą oraz zanieczyszczeniami powoduje awarie. Relatywnie często dochodzi do stopienia którejś części zaworu lub też do jego zapchania. Niezbędna jest wtedy wymiana tego elementu. Wysokiej jakości zawory EGR znaleźć można stronie sklepu internetowego Ucando.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here