Planujesz zwiększać widoczność swojej firmy w internecie? Pozycjonowanie strony jest istotnym elementem marketingu internetowego. W tym artykule podpowiadamy dlaczego warto pozycjonować stronę internetową firmy i na czym to polega.

Zastanawiając się nad promocją strony www w sieci podjęcie decyzji o pozycjonowaniu jest jednym z pierwszych dylematów, jakie musi rozważyć właściciel firmy. Oczywiście na wstępie warto zaznaczyć, że seo nie jest absolutnie niezbędnym kierunkiem działań, w przypadku niektórych biznesów może nawet całkowicie być nieprzydatne. Z drugiej jednak strony to właśnie starannie przemyślane i skuteczne pozycjonowanie może pomóc uzyskać firmie przewagę na rynku.

Zalety pozycjonowania

Osiągnięcie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania Google na często wpisywane przez internautów frazy w zasadzie gwarantuje ruch na stronie internetowej. Co bardzo istotne – nie jest to ruch przypadkowy. Ludzie wpisują celowe zapytania typu: “pozycjonowanie Wrocław”, a w wynikach wyszukiwania Google znajdują dokładnie te strony, które najlepiej odpowiadają tym zapytaniom. Prawdopodobieństwo wykonania telefonu czy wysłania zapytania ofertowego w przypadku tego typu odwiedzających jest bardzo wysokie.

Wiele osób planujących docieranie do potencjalnych klientów poprzez wyszukiwarkę Google zazwyczaj stoi przed decyzją w jaki kanał reklamowy skierować budżety – czy zdecydować się na płatne kampanie reklamowe w Google Ads (dawniej Google Adwords), czy może skoncentrować się tylko na pozycjonowaniu. Wiele osób stawiających wszystkie środki na pozycjonowanie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania jest zdania, że reklamy płatne nie docierają do tych internautów, którzy korzystają z przeglądarek blokujących reklamy. Co też bardzo istotne – wiele osób korzystających z wyszukiwarki Google w Polsce widząc strony internetowe wyświetlające się najwyżej w wynikach wyszukiwania niemal automatycznie przypisuje im autorytet w danej branży. Skuteczne pozycjonowanie zatem znakomicie wzmacnia brand marki. Zastanawiając się nad zaletami pozycjonowania warto jeszcze uwzględnić kwestię płynności i trwałości podejmowanych działań. Pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google przyczynia się do uzyskiwania długofalowych, stabilnych efektów – nawet, gdy z czasem budżet przeznaczony na pozycjonowanie byśmy musieli zredukować. To bardzo istotna przewaga nad reklamami płatnymi, ponieważ te drugie bez zasilenia konta google kolejnymi złotówkami po prostu znikają. Solidna firma Seo dąży do tego, aby z czasem pozyskiwanie wartościowego ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google było dużo tańsze od jakiegokolwiek innego kanału reklamowego.

Zalety pozycjonowania w skrócie:

– dotarcie do internautów blokujących reklamy,
– pozyskiwanie bardzo wartościowego ruchu,
– trwałość inwestycji nawet po zredukowaniu działań seo,
– w aspekcie długofalowym – bardzo niskie koszty pozyskiwania nowych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Zlecając pozycjonowanie swojej strony firmowej zapewne chciałbyś wiedzieć na czym te prace będą polegać, w końcu wydaje się na to całkiem spore pieniądze. Oficjalnie wiadomo, że algorytm Google oceniając strony internetowe bierze pod uwagę kilkaset najrozmaitszych parametrów. Ujmując sprawę najogólniej jak się da, pozycjonowanie polega na ‘zaliczaniu’ tych wszystkich najistotniejszych czynników rankingowych. Rolą specjalisty Seo jest orientowanie się które z nich są najważniejsze i jaka kolejność podejmowanych działań przyniesie optymalne efekty – czyli jak najszybszy zwrot z inwestycji. Każda rzetelna agencja seo będzie wykonywać zadania w zasadzie w dwóch obszarach – w obrębie Twojej strony internetowej oraz poza nią. Co zazwyczaj obejmują działania seo na stronie www przygotowywanej do pozycjonowania? Aby strona internetowa mogła wyświetlać się w Google na wyszukiwane przez internautów hasła musi zawierać w jakieś treści na dany temat. Aby lepiej zrozumieć o co w tym chodzi, trzeba zastanowić się nad celem istnienia internetowych wyszukiwarek. Nadrzędnym celem wyszukiwarki Google jest dostarczanie użytkownikom jak najlepszych, najtrafniejszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. A zatem jeśli masz przygotować stronę do pozycjonowania – to musi ona odpowiadać lub dostarczać odpowiedzi na hasła wpisywane przez internautów. Rzecz jasna nie wystarczy tylko po prostu napisać jakiś tam tekst na dany temat. Specjaliści do spraw seo potrafią tak optymalizować treści, aby były one dobrze interpretowane przez algorytm Google, oznacza to w praktyce między innymi: odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, prawidłowa struktura nagłówków H, optymalizacja znacznika Meta Title, uwzględnianie obrazów, infografik i innych multimediów, uwzględnienie sygnałów społecznościowych, itp.

Działania seo w obrębie pozycjonowanej strony internetowej obejmują przede wszystkim:

– optymalizacje techniczne (struktura urli, architektura informacji w domenie, linkowanie wewnętrzne, prędkości ładowania, ustawienia nagłówków meta i nagłówków na podstronach i stronie głównej),
– tworzenie wartościowych absorbujących treści,
– instalacja niezbędnych kodów (np. Google Analitycs, Google Search Console, Google Tag Manager, itp.)

Drugim obszarem działań seo jest tworzenie link buildingu. Wiesz jak wygląda aktywny link na stronie internetowej? Jest to słowo odsyłacz, po którego kliknięciu przechodzimy do kolejnej strony internetowej. Algorytm Google w ustalaniu autorytetu stron internetowych w swoim rankingu bierze pod uwagę ilość oraz jakość prowadzących do nich linków zewnętrznych (z innych stron www). Jak informuje serwis internetowy firmy DST DESIGN z Wrocławia w praktyce oznacza to, że naprawdę rzadko się zdarza, aby nie posiadająca żadnych linków domena zyskała dużą popularność w wynikach wyszukiwania Google. Rolą agencji Seo jest zatem także zdobywanie linków prowadzących do pozycjonowanej strony, tak, by stopniowo nabierała ona coraz większego autorytetu w porównaniu ze stronami konkurencji. Cały ten proces jest bardzo różny w zależności od tematyki branży, oraz konkurencyjności pozycjonowanych haseł. Koszt inwestycji w pozycjonowanie w dużej mierze zależy właśnie od rodzaju pozyskiwanych odnośników, im mocniej są obsadzone wyniki wyszukiwania Google przez konkurencyjne strony, im mocniejsze posiadają one linkowanie, tym większy budżet jest potrzebny, aby z nimi konkurować – w sumie to bardzo proste, prawda?

Pozycjonowanie strony firmowej – od czego zaczynamy?

Pierwsza rozmowa z firmą pozycjonującą ma na celu przede wszystkim określenie celu pozycjonowania. Podczas dłuższej, często trwającej kilkadziesiąt minut rozmowy ustala się najważniejszą grupę docelową oraz hasła, którymi według przeczuć klienta mogą się oni posługiwać, aby znaleźć tego typu firmy, usługi lub produkty w wyszukiwarkach. Konieczne jest także określenie jaka strona ma być pozycjonowana. Posiadając tego typu informacje agencja Seo dokonuje analizy tendencji wyszukiwań na podane hasła i posługując się profesjonalnymi narzędziami gromadzi listę haseł, na które warto się pozycjonować. Niejednokrotnie zdarza się, że hasła realnie wpisywane przez internautów w Google znacząco różnią się od tych proponowanych przez inwestora. Klasycznym przykładem mogą być hasła: “nieżyt nosa” (średnia miesięczna liczba wyszukiwań ok. 4 tys.) oraz “katar” (średnia miesięczna liczba wyszukiwań ok. 16 tys.). Po przygotowaniu listy haseł badane są następnie wyniki wyszukiwania w Google na te hasła, aby móc mniej więcej określić jakie działania podejmują właściciele stron internetowych już wyświetlające się wysoko. Dzięki temu łatwiej jest określić jakich zmian należy dokonać na pozycjonowanej stronie internetowej oraz jak dużo będzie trzeba zainwestować środków w skuteczny link building. Profesjonalna agencja Seo dokonując wyceny pozycjonowania nie rzuca tak po prostu jakiejś tam orientacyjnej kwoty. Wycena jest wynikiem w/w analiz, tak by możliwie z jak największą dozą prawdopodobieństwa wyznaczyć skuteczne i efektywne kierunki działania.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here